Hírek
2011. Szeptember 11. 07:21, vasárnap |
Belföld
Forrás: OrientPress
Két cégre bonthatják a MÁV-ot
Nyilvánosságra került a vasúttársaság átalakításáról készült tanulmány.
Amely szerint önálló céggé válhat a pályavasutat működtető szervezet, a személyszállító MÁV-Startba pedig beolvasztanák a mozdonyokat és a vagonokat üzemeltető-karbantartó leánycégeket - írja a Magyar Nemzet. A vasúti pályahálózat-működtető tevékenységet szervezeti szempontból el kell különíteni a vasúti szolgáltatást nyújtó szervezetektől a Széll Kálmán-terv, az Európai Unió előírásai, valamint nemzetközi jogszabályok alapján. A Magyar Nemzet információi szerint ezt tartalmazza az a tanulmány, amelyet független szakértők alkottak a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara elnökének felkérésére.
A javaslat szerint meg kell szüntetni a MÁV Zrt. 'holding/konszern jellegű' felépítését, és ehelyett két nagy egységet kell felállítani. Így a pályavasút, amely ma a MÁV Infrastruktúra Zrt. néven ismert, mind pénzügyi, mind szervezeti és irányítási szinten önállóvá válna valamennyi vasúti személyszállítási, árufuvarozási és vontatási szolgáltatást nyújtó társaságtól. A másik cég a jelenlegi személyszállító vasútra, a MÁV-Start Zrt.-re épülne, kiegészítve a járműveket biztosító, illetve karbantartó leányvállalatokkal.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 17. 19:25, péntek | Belföld
Gyorsabb mobilinternet öt nagyvárosban a Vodafone folyamatos hálózatfejlesztésének köszönhetően
A szolgáltató országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett.
2024. Május 17. 18:41, péntek | Belföld
GVH: számos ponton módosít a Viber hatósági eljárás miatt
Számos ponton módosít a Viber internetalapú üzenetküldő szolgáltatás a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának köszönhetően - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel
2024. Május 17. 14:40, péntek | Belföld
KSH: a benzin 12, a dízel 1 forinttal olcsóbb a szomszédos országok átlagánál
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 609 forint volt, ami megegyezik a régiós átlagértékkel. A szomszédos országokban az átlagár 621 forint volt.